چندی پیش تمامی کارهایی که نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی انجام می داد توسط یک مداد، یک ورق کاغذ و یک روش خاص انجام می شد. برای این که نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی را بهتر بشناسید و بدانید این نوع نرم افزار چه کاربرد و چه مزایایی دارد، توصیه می‌کنیم ابتدا با اهداف نرم افزار کنترل پروژه ساختمانی آشنا شوید. البته ناگفته نماند که ما در این مطلب به صورت کامل این موضوع را بررسی کرده و دلایل نیاز به نرم افزار های مدیریت پروژه ساختمانی، راهسازی و عمرانی را بازگو می‌کنیم.

هدف این مقاله معرفی نرم افزار کنترل پروژه ساختمانی به مدیران پروژه، مهندسان عمران و معماران است. ما قصد داریم در مورد نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی به عنوان یک دستیار کاربلد صحبت کنیم که به شروع، اجرا و تکمیل پروژه های بزرگ و کوچک شما کمک می‌کند.

نسخه صوتی مقاله نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی را می‌توانید از لینک زیر گوش کنید:

ممکن است سوالات زیادی در رابطه با نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی داشته باشید که ما در این مقاله به مهمترین آنها پاسخ خواهیم داد، علاوه بر این نقاط قوت این نوع نرم افزارها را برای شما همراه با کاربرد آنها توضیح خواهیم داد.

علاوه بر این شاید برای شما جالب باشد، چه مواردی را هنگام انتخاب بهترین نرم افزار کنترل پروژه ساختمانی باید در نظر بگیریم. ما به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد و یک نمونه از نرم افزارهای مدیریت پروژه درجه یک موجود در بازار را نیز به شما معرفی خواهیم کرد که امتحان خود را پس داده و کیفیت فوق العاده خوبی دارد.

شناخت و استفاده درست از نرم افزار برای موفقیت در مدیریت پروژه ساختمانی الزامی است.

نرم افزار مدیریت پروژه چیست و چرا باید از این نرم افزار در پروژه‌های راهسازی و عمرانی استفاده کنیم؟

قبل از این که بدانید چرا ما به نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی نیاز داریم، باید بدانید، نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مجموعه ای از ابزارهای مدیریت پروژه است که توسط شرکت های ساختمانی، عمرانی و راه‌سازی به عنوان ابزاری موثر برای بهبود فرآیندهای برنامه ریزی، هماهنگی و کنترل بر اجرای پروژه مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولاً بیشتر در حوزه های مدیریتی از نرم افزار مدیریت پروژه استفاده می‌شود، اما چند سالی است که این گونه از نرم افزار ها در بخش ساخت و ساز و راه سازی نیز نفوذ کرده و توانسته‌اند خدمات خوبی به این بخش از صنعت ارائه دهند و مشکلات مختلفی را حل کنند.

در واقع نرم افزار پروژه ساختمانی یا نرم افزار پروژه راهسازی به شما این امکان را می‌دهد که منابع را توزیع کنید، خروجی ها را کنترل کنید، بارهای کاری را مدیریت کنید، تقسیم پروژه ها به وظایف جداگانه را انجام دهید، تجزیه و تحلیل بهره وری را انجام دهید و جدول زمانی برای پروژه ساختمانی، راهسازی و عمرانی ایجاد کنید.

نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی فراتر از نرم افزار مدیریت وظایف است. این نوع نرم افزارها یک راه حل همه جانبه، در مقیاس بزرگتر ارائه می‌دهند. آنها به شما امکان می‌دهند کارگران ساختمانی و پیمانکاران را رهبری کنید، مصالح و منابع ساختمانی و پروژه‌ها را متعادل کنید.

 

متاسفانه با این وجود، در کشور عزیزمان ایران، بسیاری از شرکت‌های ساختمانی از مزیت ها و کاربردهای مهم نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی غافل هستند و نمی‌دانند چگونه می‌توان با این نرم افزارها هر جزء از اجزاء پروژه‌های ساختمانی را مدیریت کرد. معمولا اکثر شرکت های ساختمانی در زمینه برنامه زمانبندی پروژه به شدت مشکل دارند، اما با روی کار آمدن نرم افزار پروژه ساختمانی این موضوع تا حد زیادی برطرف شده و به راحتی می‌توان با چنین نرم افزارهایی زمان بندی پروژه را انجام داد.

نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی را می توان بر اساس پلتفرم هایی که روی آنها اجرا می شود به سه نوع تقسیم کرد:

  1. نصب شده بر روی رایانه شخصی
  2. نصب شده بر روی دستگاه های تلفن همراه (اندروید یا ios)
  3. نرم افزارهای تحت وب یا مبتنی بر ابر

اگرچه به نظر می‌رسد که نرم‌افزار مدیریت پروژه قابل اجرا بر روی رایانه رایج‌ترین نوع این گونه از برنامه ها باشد، اما نرم‌افزاری که در تلفن‌های همراه یا از طریق فضای ابری قابل دسترسی است، نه تنها می‌تواند در سطح رایانه شخصی اجرا شود، بلکه محبوبیت آن نیز در حال افزایش است.

به راحتی می‌توان در هر زمان و مکانی به نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین دسترسی داشت

همه ما می‌دانیم که برتری عملیاتی در صنعت ساخت و ساز؛ امروزه امری ضروری است. بنابراین دسترسی ایمن به داده‌های دقیق و قابل اعتماد پروژه، مسلماً تفاوتی در بهره‌وری محل کار ایجاد می‌کند. بسیاری از رهبران صنعت قبلاً به این درک رسیده‌اند که سرمایه گذاری‌های انجام شده در نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی در دراز مدت نتیجه خواهد داد.

بدون شک، صنایع ساختمانی، راهسازی و عمرانی با سایرین تفاوت دارند و استفاده از ابزارهای سنتی دیگر در این حوزه پاسخگو نیست، زیرا از طرفی پروژه ها بزرگتر شده، منابع و مصالح جدید وارد این حوزه شده، سطح حقوقی و قانونی پروژه ها نسبت به قبل تغییر پیدا کرده، استانداردها به روز تر و سختگیرانه تر شده و غیره. از طرف دیگر، با استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی مناسب، این شانس را دارید که پروژه را در مسیر درست هدایت کنید.

استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه مساوی است با استفاده از ابزارهای مدرن ساخت

مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه عمرانی:

دلایل زیر می‌تواند تا حدودی ما را ایجاب کند که از نرم افزار کنترل پروژه ساختمانی مناسب در پروژه‌های خود استفاده کنیم:

۱. ارتباط و همکاری در زمان واقعی:

کار بر روی هر پروژه، صرف نظر از اینکه به چه حوزه‌ای تعلق دارد (عمران، راهسازی، ساختمان یا معماری) نیازمند غلبه بر موانع ارتباطی است. موانع ارتباطی باید با یک برنامه‌ریزی و هماهنگی میدانی بهبود داده شوند. نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی به ذینفعان خارج از پروژه اجازه می‌دهد تا با شرکت های ساختمانی ارتباط برقرار کنند و ابزاری را برای شفاف سازی مسائل داخلی در مورد پروژه ارائه دهند.

استفاده از نرم افزار سبب تسهیل ارتباطات در پروژه خواهد شد

۲. مدیریت بودجه و حسابداری:

امروزه ابزار بودجه بندی، برای مدیریت کارآمد و پیش بینی های پروژه ضروری است. اکنون، مدیران پروژه می‌توانند با کمک نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی این کار را به خوبی انجام دهند؛ بنابراین، تهیه برآورد هزینه‌ها به عنوان بخشی از کنترل پروژه آسان تر از قبل خواهد بود.

۳. بودجه بندی بدون خطا:

ابزارهای بودجه بندی یک ویژگی استاندارد در نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی است. این بودجه بندی برای خودکار سازی وظایف مانند، برآورد هزینه، ردیابی زمان و صورتحساب طراحی شده است. در حالی که فقط بخش اتوماسیون در نرم افزار مدیریت پروژه به خودی خود یک مزیت فوق العاده است. این گونه از نرم افزارها همچنین به حذف خطای انسانی از فرآیند بودجه ریزی نیز کمک می‌کنند.

جلوگیری از خطای انسانی در محاسبات پروژه، از مهمترین مزایای نرم افزار است.

۴. کنترل متمرکز اسناد:

هر پروژه ساختمانی، بزرگ یا کوچک، شامل جابجایی و به اشتراک گذاری اسناد مختلف است. از قراردادهای قانونی گرفته تا نقشه های ساختمانی که ممکن است لازم باشد اسناد را با اعضای تیم داخلی، شرکا، سایر پیمانکاران و البته مشتریان خود به اشتراک بگذارید.

با ویژگی کنترل اسناد که توسط اکثر نرم افزارهای مدیریت پروژه ساختمانی ارائه می‌شود، می توانید فرآیند به اشتراک گذاری اسناد مربوطه را با افراد مناسب به طور خودکار انجام دهید. این موضوع فقط مدیریت اسناد را بسیار آسان تر، سریع تر و بدون خطا نمی‌کند. چنین ابزاری همچنین تضمین می‌کند که کنترل کاملی بر دانش و اطلاعات مربوط به هر پروژه‌ای که مدیریت می‌کنید، داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به نرم افزار مدیریت مستندات مراجعه کنید.

۵. ارتباط کارآمد:

ارتباط کارآمد برای موفقیت هر پروژه ای، حیاتی است. در مورد یک پروژه ساختمانی، ارتباط کارآمد و به موقع در مورد زمانبندی وظایف، وظایف معلق و هرگونه به روز رسانی مربوط به پروژه بسیار مهم است.

تاخیر یا خطا در چنین ارتباطاتی می تواند باعث تاخیر در تحویل کلی پروژه شود. در طی ماه‌ها، چنین ارتباط نادرستی می‌تواند منجر به تأخیر قابل توجهی شود که ممکن است بر روابط شما با مشتریان تأثیر منفی بگذارد. اما با کمک چنین نرم افزارهایی این مشکل نیز به خوبی برطرف می‌شود.

۶. نظارت:

برای این که پروژه های ساختمانی، عمرانی، راهسازی به موفقیت دست پیدا کنند، ضرورت دارد که وضعیت پروژه دائما پیگیری شده، و بر روی آن نظارت مستمر و دقیق وجود داشته باشد. خوشبختانه، نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی این مشکل را نیز حل کرده و نقش حیاتی در ردیابی پروژه های مرحله ای دارد. ابزارهای مدیریت پروژه می‌توانند اطلاعات لازم برای اجرای یک پروژه را با زمان بندی مناسب ارائه دهند.

نظارت بر پروژه چالشی که نرم افزار مدیریت پروژه آن را حل می‌کند

بهترین نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی

در حال حاضر نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی و نرم افزار پروژه راهسازی به دلیل مزیت های متعددی که دارد، مورد توجه مدیران پروژه های ساختمانی قرار گرفته است. امروزه تنوع زیادی از این نرم افزارها را در بازار شاهد هستیم که از مهمترین آنها می توان به نرم افزار مدیریت پروژه سازمان یار اشاره کرد. نرم افزار ایرانی که کیفیت خوبی دارد.

نرم افزار مدیریت پروژه سازمان یار در دسته بهترین نرم افزار های مدیریت پروژه ساختمانی ایرانی قرار دارد. اگر می‌خواهید از پشتیبانی ۲۴ ساعته بهره ببرید و به دنبال نرم افزار مناسب می‌گردید، پیشنهاد ما نرم افزار مدیریت پروژه سازمان یار است.

امروزه از برنامه هایی مانند نرم افزار مدیریت پروژه سازمان یار برای برنامه ریزی پروژه، مدیریت زمان، تخصیص منابع و مدیریت، نظارت و غیره استفاده می‌شود. نرم افزار مدیریت پروژه مفیدترین ابزار برای پیشبرد سریع اهداف شرکت های ساختمانی، شرکت های راهسازی، شرکت های عمرانی و شرکت های معماری است.

شما با یک جستجوی ساده به تعداد زیادی از نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی دسترس خواهید داشت. اغلب آنها همه مزایای مشترکی دارند که شرکت ها می‌توانند قدردانشان باشند؛ اما اگر می خواهید به ابزار خاص و مفید دسترسی داشته باشید بهتر است نرم افزار مدیریت پروژه سازمان یار را امتحان کنید.

دمو نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی

درخواست دمو مدیریت پروژه سازمانی